۹ مهر : روز جهانی زیستگاه ها

  • 02 Oct 2023
  • كود الأخبار: 450463
  • 1541
۹ مهر : روز جهانی زیستگاه ها

در سال ۱۹۸۵ سازمان ملل متحد اولین دوشنبه اکتبر را هر سال به عنوان روز جهانی زیستگاه نامگذاری کرد. ایده این است که در مورد وضعیت شهرها و حق اساسی همه برای سرپناه مناسب فکر کنیم. همچنین قصد دارد مسئولیت جمعی خود را در مورد آینده زیستگاه انسان به جهان یادآوری کند.

روز جهانی زیستگاه

موضوع روز جهانی زیستگاه امسال تسریع اقدامات شهری برای جهانی بدون کربن است. این موضوع تصدیق می‌کند که شهرها مسئول حدود ۷۰ درصد از انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن با حمل و نقل، ساختمان‌ها، انرژی و مدیریت پسماند هستند که بخش عمده‌ای از انتشار گازهای گلخانه‌ای شهری را تشکیل می‌دهند. رویدادها و فعالیت‌ها در روز جهانی زیستگاه نشان می‌دهد که چگونه دولت‌ها و سازمان‌های ملی، منطقه‌ای و محلی، جوامع، موسسات دانشگاهی، بخش خصوصی و همه ذینفعان مرتبط می‌توانند برای ایجاد شهرها و شهرکهای پایدار، به دور از کربن، همه کار کنند.

سازمان ملل متحد اولین دوشنبه اکتبر هر سال را به عنوان روز جهانی زیستگاه نامگذاری کرد تا در مورد وضعیت زیستگاه‌های ما و حق اساسی همه برای سرپناه مناسب تأملی کند. این روز همچنین به منظور یادآوری جهانی است که همه ما قدرت و مسئولیت شکل‌گیری آینده شهرها را داریم.

برگرفته از : 

https://www.salameno.com/news/55295717/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87


يشارك

خبر‌های مرتبط

لا توجد مناسبات.